HE COMING OF WISDOM WITH TIME  ──── Yeats

      隨時間而來的智慧

      Though leaves are many, the root is one

      雖然枝葉很多,根卻只有唯一

      Through all the lying days of my youth

      穿過青春所有虛假的日子

      I swayed my leaves and flowers in the sun

      我在陽光下抖落我的枝葉和花朵

      Now I may wither into the truth

      現在 我可以枯萎而進入真理

 

            --葉慈

 

PS: 我只能說我整個迷上他了(鼻血

arrow
arrow
    全站熱搜

    沒力史翠普 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()